Algemeen F1 nieuws 2008
Last post 11-14-2008 12:51 by Fittipaldi. 159 replies.
-
-
Fittipaldi

- Joined on 11-10-2005
- Amsterdam
- DTM
|
Re: Hamilton verliest zaak Francorchamps
OK Mickey, we zijn het dus inderdaad een keer niet eens, so be it. Komt in de beste families voor 
Fittipaldi (die zich nog steeds zeer aangenaam voelt op "het balkon")
Winning is driving as slow as possible but staying ahead of the rest. www.emersonfittipaldi.com
|
|
-
-
-
-
BSR-Motorsport

- Joined on 11-24-2005
- Den Haag
- Formule 3000
|
Paul di Resta had gisteren zijn eerste testdag voor Mclaren-Mercedes. Hij stond meer in de garage dan dat ie op de baan was. Het regende nl. pijpenstelen. Vandaag moet het beter weer worden.
Het lijkt zeer waarschijnlijk dat ie volgend jaar in de GP2 rijdt, maar er wordt ook gespeculeerd over de F1. Force India zou met Mercedes onderhandelen over motoren en di Resta zou dan in de deal betrokken kunnen worden. Interessante speculaties in iedergeval.
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2008/10/Di_Restas_Schwimmkurs_im_McLaren_08100805.html
|
|
-
-
Fittipaldi

- Joined on 11-10-2005
- Amsterdam
- DTM
|
Paul di Resta zou wel eens in de combi coureur/motor naar Force India kunnen gaan meldt Autosport.com
Winning is driving as slow as possible but staying ahead of the rest. www.emersonfittipaldi.com
|
|
-
-
-
rainbow angel

- Joined on 11-10-2005
- near Amsterdam
- Formule 3000
|
Heb er alle vertrouwen in dat het wel goed gaat komen met Scotlands(nieuwe ) hoop in bange dagen. Ben er overigens niet echt rouwig om dat ie niet gelijk aan de bak komt bij force India in de F1. Laat um eerst maar een jaartje ervaring opdoen in de GP2.
scots do it better in the kilt
|
|
-
-
Fittipaldi

- Joined on 11-10-2005
- Amsterdam
- DTM
|
FORMULE 1
SYDNEY (ANP/RTR) - De Grote Prijs van Australië heeft in 2008 een recordverlies van omgerekend 20 miljoen euro geleden. De organisatie van de wedstrijd uit de Formule 1 in Melbourne heeft dat donderdag bekendgemaakt.
Formule-1-baas Bernie Ecclestone dreigde de wedstrijd eerder van de kalender te verwijderen als Australië niet zou overschakelen naar een avondrace. De organisatie wilde dit niet. Als compromis is er omwille van vooral de Europese televisiekijker wel iets geschoven met het aanvangstijdstip. Hierop besloot Ecclestone het contract met Australië te verlengen tot 2015.
De toekomst ziet er desondanks door de verliezen niet goed uit. ,,We verwachten dat dit de komende jaren zo zal blijven'', aldus de organisatie
|
|
-
-
-
-
-
go-ricardo

- Joined on 11-21-2006
- Enter, Twente
- Karting
|
Waarom zou Renault Nelsinho nu gaan vervangen??? Nelson staat er om bekend dat hij toch wel enige tijd nodig heeft om zich aan te passen. Dat zagen we begin dit jaar en we zagen ook dat hij gedurende het jaar steeds betere races had. Als je kijkt naar de verschillen tussen Alonso en Nelson aan het begin van dit jaar en tijdens de laatste paar races, dan kunnen we toch wel zeggen dat Nelson zich erg heeft verbeterd. En wie zouden jullie anders in de Renault willen zetten.... Grosjean, di Grassi??? Weer een nieuweling.... We hebben nu twee jaar achtereen gezien dat het moeilijk is om bij Renault te debuteren. Renault heeft nu 2 jaar geinvesteerd in de carriere van Nelson en Nelson heeft dit jaar vele testkilometers afgelegd. Renault heeft hem deze testkilometers gegeven om te wennen aan de F1, aan de auto etc. De tweede helft van het seizoen ging het, mede daardoor, ook een stuk beter. Ik zou het daarom niet begrijpen als ze hem nu zouden vervangen.
Trouwens, volgens Fernando Alonso gaat de formule 1 volgend jaar steeds meer op de GP2 lijken..... slick banden en minder downforce. Getuige Nelson's tweede jaar in de GP2 ligt hem dat wel..
http://news.nelson-piquetjr.com/2008/11/02/nelsons-kwalificatie-reeks-op-slicks/
|
|
-
-
BSR-Motorsport

- Joined on 11-24-2005
- Den Haag
- Formule 3000
|
go-ricardo:
Waarom zou Renault Nelsinho nu gaan vervangen??? Nelson staat er om bekend dat hij toch wel enige tijd nodig heeft om zich aan te passen. Dat zagen we begin dit jaar en we zagen ook dat hij gedurende het jaar steeds betere races had. Als je kijkt naar de verschillen tussen Alonso en Nelson aan het begin van dit jaar en tijdens de laatste paar races, dan kunnen we toch wel zeggen dat Nelson zich erg heeft verbeterd. En wie zouden jullie anders in de Renault willen zetten.... Grosjean, di Grassi??? Weer een nieuweling.... We hebben nu twee jaar achtereen gezien dat het moeilijk is om bij Renault te debuteren. Renault heeft nu 2 jaar geinvesteerd in de carriere van Nelson en Nelson heeft dit jaar vele testkilometers afgelegd. Renault heeft hem deze testkilometers gegeven om te wennen aan de F1, aan de auto etc. De tweede helft van het seizoen ging het, mede daardoor, ook een stuk beter. Ik zou het daarom niet begrijpen als ze hem nu zouden vervangen.
Trouwens, volgens Fernando Alonso gaat de formule 1 volgend jaar steeds meer op de GP2 lijken..... slick banden en minder downforce. Getuige Nelson's tweede jaar in de GP2 ligt hem dat wel..
http://news.nelson-piquetjr.com/2008/11/02/nelsons-kwalificatie-reeks-op-slicks/
Nou, ik vind het prima hoor dat Piquet volgend jaar mag blijven van Briatore. Maar verrassend vind ik het wel, daar zich Briatore zich dit jaar regelmatig zeer kritisch uit heeft gelaten over de Braziliaan, en hij erom bekend staat makkelijk coureurs te lozen. En wees nou eerlijk; het was toch zeer wisselvallig wat ie liet zien en de kwalificaties waren over het algemeen slecht. Je kan wel zeggen; ja maar, het is zijn eerste jaar. Maar als je echt goed bent, sta je er gelijk. Ook het eerste jaar.
Maar je hebt gelijk voor wat betreft de mogelijke vervangers; daar weet je ook niet wat je kan verwachten. Dat weten ze nu wel. Alonso zal er ook wel blij mee zijn. Die blijft de overduidelijke nummer uno bij Renault.
|
|
-
-
Fittipaldi

- Joined on 11-10-2005
- Amsterdam
- DTM
|
Ik denk dat het slim is van Renault, continuiteit! Ze zijn de tweede helft van het seizoen erg sterk naar voren gekomen en waarom zouden ze volgend jaar niet voor de titel gaan?! Go Fernando!
|
|
-
-
F12007

- Joined on 05-25-2007
- Karting
|
BSR-Motorsport:Je kan wel zeggen; ja maar, het is zijn eerste jaar. Maar als je echt goed bent, sta je er gelijk. Ook het eerste jaar.
Als je echt eerlijk zou zijn zou je nu even de archieven nakijken en zeggen dat heel veel goede coureurs er het 1e jaar niets van bakten ;) het is niet voor niets de formule1. Hamilton bijvoorbeeld doet het wel in 1x goed, er zijn er ook zat die het net als hem wel goed doen, maar dat is een perfecte auto. Kon je van renault niet zeggen. Nu de auto beter wordt wordt piquet het ook...
|
|
-
-
BSR-Motorsport

- Joined on 11-24-2005
- Den Haag
- Formule 3000
|
F12007:
Als je echt eerlijk zou zijn zou je nu even de archieven nakijken en zeggen dat heel veel goede coureurs er het 1e jaar niets van bakten ;) het is niet voor niets de formule1. Hamilton bijvoorbeeld doet het wel in 1x goed, er zijn er ook zat die het net als hem wel goed doen, maar dat is een perfecte auto. Kon je van renault niet zeggen. Nu de auto beter wordt wordt piquet het ook...
Ik hoop voor Piquet en zijn fans dat het volgend jaar een stuk beter gaat. Ik heb niets tegen hem, maar vond zijn prestaties gemiddeld genomen niet overtuigend. Maar naar mijn mening valt ie niet onder de categorie Alonso, Schumacher, Raikkonen, Hamilton etc., coureurs die er in het eerste seizoen wel gelijk stonden. De eerste drie deden met minder goede auto's erg leuke dingen.
Maar je hebt gelijk; er zijn genoeg coureurs geweest die na een matig eerste seizoen toch nog een aardige f1-cariere hebben gehad.
|
|
-
-
F12007

- Joined on 05-25-2007
- Karting
|
BSR-Motorsport:
Ik hoop voor Piquet en zijn fans dat het volgend jaar een stuk beter gaat. Ik heb niets tegen hem, maar vond zijn prestaties gemiddeld genomen niet overtuigend. Maar naar mijn mening valt ie niet onder de categorie Alonso, Schumacher, Raikkonen, Hamilton etc., coureurs die er in het eerste seizoen wel gelijk stonden. De eerste drie deden met minder goede auto's erg leuke dingen.
Maar je hebt gelijk; er zijn genoeg coureurs geweest die na een matig eerste seizoen toch nog een aardige f1-cariere hebben gehad.
Moet ik je zeker wel gelijk in geven, hij heeft niet genoeg laten zien. Maar op het einde ging het beter ja. En als hij echt in de gp2 het zo goed heeft gedaan verdiend hij toch een kans...we zullen zien. Ik gun het hem toch wel, hij leed volgens mij gewoon onder hevige druk beter te willen presteren dan alonso of hetzelfde. Ja en als je dat moet dat word moeilijk, zeker in je 1e jaar. En dan ga je teveel willen en dan ga je over het randje. Wat je ook zag, hij voelde zich niet prettig, vaak foutjes. Jammer. Hopen dat dat weg is volgend jaar.
|
|
-
-
-
Alefosi

- Joined on 11-30-2006
- Hadoe!
- Formule Ford
|
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/11/13/kennard-test-nieuwe-2009-voorvleugel-als-eerste/
Bedankt FiA voor die belachlijke vleugels...
|
|
-
|
|
|