Christijan Albers Forum

Welkom op het officiële forum van Christijan Albers!
Welcome to Christijan Albers Forum Sign in | Join | Help
in Search

Chris in het DTM 2008

Last post 10-06-2008 22:18 by BSR-Motorsport. 508 replies.
Page 1 of 26 (509 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 04-05-2008 13:58

Chris in het DTM 2008

Toch DTM voor Albers

[05-04] Christijan Albers maakt dit jaar zijn rentree in de DTM. De 28-jarige Nederlander heeft een contract getekend bij Futurecom TME, het team van Colin Kolles.
    Albers heeft voor zijn Formule 1-loopbaan vier seizoenen in de DTM gereden en werd in 2003 nog vice-kampioen in de DTM. De auto waarmee Albers zijn comeback zal maken, is een twee jaar oude Audi A4. Hij wordt teamgenoot van Katherine Legge.

Hoe is het besluit om in de DTM te gaan racen tot stand gekomen?
    ,,Ik moet bekennen dat ik lang getwijfeld heb of ik überhaupt wel door wilde gaan met racen. Ik heb een paar intensieve jaren achter de rug, met alles wat er vorig jaar is gebeurd als slot. Alles bij elkaar zorgde dit ervoor dat ik weinig plezier meer had in het racen en in het sportman zijn. Ik heb de afgelopen geproefd aan het vrije leven wat ik - sinds ik actief ben in de autosport - links heb moeten laten liggen, met name door het hectische reisprogramma van de Formule 1. Maar ineens was er weer tijd voor familie en vrienden, tijd voor dingen die ook belangrijk zijn in het leven. Deze aanhoudende twijfel is uiteindelijk ook een van de redenen geweest om toch door te gaan met racen. Om op deze leeftijd op zo'n manier te stoppen met je carrière, zorgt op den duur alleen maar tot onvrede en spijt."

Waarom heb je gekozen voor het team van Futurecom TME?
    ,,Wat uiteindelijk een heel belangrijke rol speelde bij de beslissing om voor Colin Kolles in de DTM te gaan rijden, is het feit dat er allemaal vertrouwde gezichten bij dit team rondlopen. Dit zijn personen die ook aan de basis stonden van eerdere successen in mijn racecarrière. Zo heb ik met het merendeel van de mensen die voor Futurecom TME werken, samengewerkt bij het Formule 3-team van Bertram Schäfer, waarmee ik in 1999 Formule 3-kampioen ben geworden. Ik heb sterk het gevoel dat ik door samen te werken met deze mensen het plezier in het racen en in het sportman zijn, weer terug zal krijgen. En ik geloof dat met het plezier, ook de prestaties weer terug zullen komen. Ik realiseer me dat dat niet gemakkelijk zal gaan, maar dat betekent niet dat ik er minder voor zal knokken. Bovendien zal ik samenwerken met de Belgische engineer Jos Claes, ook een bekende van mij. Hij heeft jarenlange ervaring bij Dallara en ook dat geeft een goed gevoel."

Je gaat in een twee jaar oude Audi rijden. Dat is toch een flink nadeel?
    ,,Natuurlijk heb ik getwijfeld of het wel verstandig zou zijn om in een oude auto te stappen. Maar is een jaar stil zitten verstandiger? Reputatie komt te voet en gaat te paard. Stil zitten maakt dat je heel snel in de vergetelheid terecht komt. Audi heeft me verder het gevoel gegeven dat er mogelijkheden zijn voor de toekomst. Bovendien, Ralf Schumacher, een coureur met een lange staat van dienst in de Formule 1 én van Duitse nationaliteit, gaat met een oude Mercedes in dit kampioenschap rijden. Zou ik me dan te goed moeten voelen om in een oude Audi te stappen? Het past eigenlijk wel bij me, hard knokken om weer terug te komen. Ik heb het vaker gedaan."

Hoe kijk je terug op 2007?
    "Het was een enerverend jaar. De mensen die me trouw zijn gebleven en zich met mij staande hebben gehouden in de wervelwind aan gebeurtenissen, ben ik onwijs dankbaar. Het jaar 2007 is nu een gesloten boek en ik ben klaar voor 2008. Ik heb er zin in!"

• 04-05-2008 14:01 In reply to

Re: DTM seizoen 2008

Aangezien ik met een goede vriend volgende week naar HH ga, geeft dit wel extra cachet aan het weekend. Chris gefeliciteerd!

• 04-05-2008 14:21 In reply to

Zeker ik wens hem veel succes! Zo'n jaar formule1 is toch niet goed voor je motivatie ...

• 04-05-2008 14:23 In reply to

Jaaaaah!
    Niet dat het als een volslagen verrassing komt, maar goed Wink

Ga je met Henk naar Hocki Paul?
    Waar zit je eigenlijk? Ik vertoef dit jaar op de Mercedes tribune. Twijfel nog of ik m'n CA vlag mee zal nemen Tongue Tied

Stick out tongue The condom - originally made from Jenson Button - was invented in the early 1500s. Stick out tongue
  • 04-05-2008 15:04 In reply to

Relin:

Jaaaaah!
    Niet dat het als een volslagen verrassing komt, maar goed Wink

Ga je met Henk naar Hocki Paul?
    Waar zit je eigenlijk? Ik vertoef dit jaar op de Mercedes tribune. Twijfel nog of ik m'n CA vlag mee zal nemen Tongue Tied

Nord B as usual Stick out tongue

• 04-05-2008 15:28 In reply to

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Ich bin sehr glücklich!! Ich freue mich Chris in der DTM fahren zu sehen, ich hoffe er kann starke Rennen zeigen! Ich freue mich sehr!Big Smile

Christijan Albers is the best Racedriver of the World!!
  • 04-05-2008 19:37 In reply to

Beter! Ondanks dat het al even in de lucht hing zeer blij dat het bevestigt is. Zie net dat ik 13-7 terug kom van vakantieTongue Tied??????

Dat wordt dus een paar dagen eerderSmile 

Ben ervan overtuigt dat hij wat kan laten zien komend seizoen. Hopen dan maar dat dat ook gebeurd zodat z'n keuze om dit jaar bij Kolles in te stappen niet voor niets is. Op naar een fabrieks stoeltje!

• 04-05-2008 22:01 In reply to

Chris goed gedaan en gefeliciteerd. Ik kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is geweest. Ik hoop dat je er helemaal voor gaat en het maakt voor mij DTM kijken nog leuker!

• 04-06-2008 11:20 In reply to

super !zoals eerder gemeld wist ik dat het eraan zat te komen ,Chris back where he belongs ! en nu weer knallen ik verwacht binnen 3 jaar een kampioenschap.

in een leeg hoofd = plaats voor veel kennis
  • 04-06-2008 11:31 In reply to

F1GEK:

super !zoals eerder gemeld wist ik dat het eraan zat te komen ,Chris back where he belongs ! en nu weer knallen ik verwacht binnen 3 jaar een kampioenschap.

Laten we het hopen.

www.joost-nmgn.hyves.nl
  • 04-06-2008 19:48 In reply to

Voor mensen die de presentatie van vandaag (nog) niet hebben gezien: er staat e.e.a. op www.dtm.tv

Er staat ook een interviewtje met Chris op, dus m.i. de moeite waard om even te kijken!

CA kicks ass!
  • 04-06-2008 20:08 In reply to

Haha lachen filmpje, leuk om te zien.

• 04-06-2008 20:43 In reply to

Wie was die duitser in het filmpje?

Hij leek wel erg op Chris Angel

• 04-07-2008 8:56 In reply to

Eerste kleine domper. Helaas geen stap van 20 kilo tussen de 2007 en de 2006 auto.

Fahrzeuggewichte neu eingeteilt
    Die Mindestgewichte für die eingesetzten Fahrzeuge inklusive Fahrer werden für 2008 wie folgt festgelegt:
    • Fahrzeuge mit einer Aerodynamik-Variante 2008 1.050 kg
    • Fahrzeuge mit einer Aerodynamik-Variante 2007 1.040 kg
    • Fahrzeuge mit einer Aerodynamik-Variante 2006 1.030 kg

Das Basisgewicht der Fahrzeuge der Aerodynamik-Variante 2006 kann nach Ablauf der ersten beiden Veranstaltungswochenenden noch angepasst werden.

• 04-07-2008 10:08 In reply to

frenkie:

Eerste kleine domper. Helaas geen stap van 20 kilo tussen de 2007 en de 2006 auto.

Ja inderdaad, maar na Oschersleben gaat men dit weer evelueren en kijken of er iets aangepast moet worden. Afwachten maar.

• 04-07-2008 10:55 In reply to

Echt gaaf dat Chris weer in de DTM gaat rijden!Cool

Helaas komt Hockenheim al erg snel, maar ga zeker kijken of er een ander weekend DTM te plannen valt!Wink

Dag Kanjers...
  • 04-07-2008 11:34 In reply to

Denk er hetzelfde over Iris, misschien kunnen we weer eens de "oude garde"  bij mekaar brengen tijdens een weekend....

Winning is driving as slow as possible but staying ahead of the rest.
    www.emersonfittipaldi.com
  • 04-07-2008 14:04 In reply to

Misschien dat er met wederzijds goedvinden ook een nieuwe garde mee kan?

Lost Boy, die opmerkt dat de bus toch vol moet Wink

CA kicks ass!
  • 04-07-2008 14:20 In reply to

Maar onze bus geeft ook richting aan als we rechtdoor rijden!

Fittipaldi (die weet dat hij met deze cryptische zin velen in het duister laat tasten maar anderen weer laat grinnekenWink)

Winning is driving as slow as possible but staying ahead of the rest.
    www.emersonfittipaldi.com
  • 04-07-2008 14:34 In reply to

Alles kan en alles mag, maar als puntje bij paaltje komt zijn er vaak weinigen die ook daadwerkelijk echt gaan. Wink
    Het is niet verkeerd om hier te inventariseren of er mensen überhaupt geïnteresseerd zijn in een DTM weekend, dan kan de fanclub kijken wat de mogelijkheden zijn.

Page 1 of 26 (509 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last »