Christijan Albers Forum

Welkom op het officiële forum van Christijan Albers!
Welcome to Christijan Albers Forum Sign in | Join | Help
in Search

[F3 ES]

Last post 11-16-2008 13:34 by Lammers. 318 replies.
Page 15 of 16 (319 items) « First ... < Previous 12 13 14 15 16 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 01-16-2008 12:06 In reply to

Re: F3 Euroseries

Hij kan harder dan ie kan:
    Renger blijft nog een jaartje bij Prema rijden in de F3.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=9638

Is dit nieuws? Dit is al twee weken bekend.

Prema is een leuk italiaans team maar helaas niet meer als een subtopper waar 3-4 teams wel bovenstaan. Vorig jaar had Renger in Patrizi een teamgenoot waar hij met zijn kwaliteiten niets had. Mogelijk is Clos een betere teamgenoot voor Renger. Neemt niet weg dat hij de ultieme kopman van de club zal zijn. Renger rules trouwens, prima gast!

• 01-16-2008 12:28 In reply to

Dan heb ik het wellicht gemist, maar bij mij niet bekend, wel dat het weer F3 wordt.
    Verder ben ik het inderdaad met je eens dat Prema niet super is, had Renger liever ergens anders gezien maar goed.

winnaars hebben altijd geluk......
  • 01-16-2008 15:23 In reply to

Verder ben ik het inderdaad met je eens dat Prema niet super is, had Renger liever ergens anders gezien maar goed.

Tsja, als hij Duitser was geweest, dan had hij vast een plek bi ASM gekregen. Das nu eenmaal het nadeel om Nederlander te zijn en ook lullig voor Renger, want nu wordt inmiddels wel van hem verwacht dat hij in ieder geval aardig wat races gaat winnen. Kan hij weer uit gaan leggen dat zijn team niet goed genoeg is. Dan was ik misschien wel voor een GP2 plek gegaan. Misschien ook bij een minder team, maar dan kan je het eerste jaar ervaring op gaan doen en het 2e jaar voor een winnend team gaan.

Ik voorspel trouwens ook dat Carlo van Dam in deze F3 serie gaat rijden. Zal wel te weinig poen hebben om voor een GP2 plek te gaan.

• 01-16-2008 15:33 In reply to

kriele:

Tsja, als hij Duitser was geweest, dan had hij vast een plek bi ASM gekregen. Das nu eenmaal het nadeel om Nederlander te zijn en ook lullig voor Renger, want nu wordt inmiddels wel van hem verwacht dat hij in ieder geval aardig wat races gaat winnen. Kan hij weer uit gaan leggen dat zijn team niet goed genoeg is. Dan was ik misschien wel voor een GP2 plek gegaan. Misschien ook bij een minder team, maar dan kan je het eerste jaar ervaring op gaan doen en het 2e jaar voor een winnend team gaan.

Ja misschien wel, al denk ik wel dat een jaar F3 goed voor hem is. Ik had meer gehoopt op Team Mücke (ASM buiten beschouwing gelaten), doen ook altijd voorin mee en daar heeft hij vorig jaar goed getest en ook in de DTM dit jaar.

winnaars hebben altijd geluk......
  • 01-16-2008 17:36 In reply to

Persoonlijk had ik Renger dan liever in de Euroseries by Renault gezien, lijkt mij een betere kandidaat dan Giedo?
    (Nog liever in de GP2, maar dat wellicht volgend jaar...)

• 01-16-2008 18:22 In reply to

Sorry wederom de kont tegen de krib. Renger is nog niet klaar voor GP2. Lekker een tweede jaar F3 doen. Ik had voor hem gerekend op Mücke of Manor. Dat heeft niet zo moeten zijn, de conclusie is voor mij een jaartje stationair. Carlo van Dam is nog niet (officieel) bekend, de verwachting is dat hij doorgaat met het VW avontuur in F3 Euroseries. 

• 01-17-2008 17:50 In reply to

kriele:

Tsja, als hij Duitser was geweest, dan had hij vast een plek bi ASM gekregen.

Die logica snap ik niet. Wat heeft ASM specifiek met duitse coureurs?

To finish first you first have to finish!!!

http://autosportpics.web-log.nl/
  • 01-17-2008 19:18 In reply to

Mickey S.:

kriele:

Tsja, als hij Duitser was geweest, dan had hij vast een plek bi ASM gekregen.

Die logica snap ik niet. Wat heeft ASM specifiek met duitse coureurs?

Ja ook ik snap hier helemaal niks van? ASM is Frans en ze hebben een goede kijk, en geld voor toppers.

Dus als het een Fransman was geweest bedoel je?

DUIFJERACING.NL Voor het gewone volk.

• 01-17-2008 19:20 In reply to

Ik bedoelde eigenlijk een groot land met een rijke autosport geschiedenis, zoals Duitsland of Frankrijk. Als Nederlander heb je het gewoon wat moeilijker.

• 01-17-2008 19:55 In reply to

kriele:

Ik bedoelde eigenlijk een groot land met een rijke autosport geschiedenis, zoals Duitsland of Frankrijk. Als Nederlander heb je het gewoon wat moeilijker.

Zoals Duifje al schreef kijkt ASM niet naar nationaliteit maar naar talent, getuige ook de optredens van Giedo vd Garde, Paul DiResta, Lewis Hamilton, Kamui Kobayashi en Alexandre Premat, om maar eens wat namen te noemen. Allemaal jongens met verschillende nationaliteiten die geselecteerd zijn op verwachte resultaten en niet op geldbuidels of afkomst.

• 01-17-2008 22:22 In reply to

Mickey S.:

kriele:

Zoals Duifje al schreef kijkt ASM niet naar nationaliteit maar naar talent, getuige ook de optredens van Giedo vd Garde, Paul DiResta, Lewis Hamilton, Kamui Kobayashi en Alexandre Premat, om maar eens wat namen te noemen. Allemaal jongens met verschillende nationaliteiten die geselecteerd zijn op verwachte resultaten en niet op geldbuidels of afkomst.

Van der Garde een groot talent? Mercedes heeft zijn plekje daar gewoon betaald. Gewoon pure doekoe. Ik blijf erbij dat een Nederlander het wat moeilijker heeft dan een Duitser, Braziliaan, Fransman etc.

• 01-17-2008 23:11 In reply to

kriele:

Mickey S.:

kriele:

Van der Garde een groot talent? Mercedes heeft zijn plekje daar gewoon betaald. Gewoon pure doekoe. Ik blijf erbij dat een Nederlander het wat moeilijker heeft dan een Duitser, Braziliaan, Fransman etc.

Iedereen betaalt altijd zijn plekje. Bij de een zal een teambaas zich wat minder zorgen maken dan mij de ander maar iedereen moet gewoon zijn eigen stoeltje betalen. Denken dat dat niet zo is is een utopie. Ik wist dat dit zou komen, vandaar ook de zinsnede "verwachte resultaten". Geloof me, van Giedo werd wat verwacht! Denk maar niet dat een talentloos coureur met een dikke geldbuidel er bij Frederic Vasseur in komt.

• 01-23-2008 8:18 In reply to

Re: Carlo van Dam

Vandaag in de Telegraaf; Carlo van Dam treedt in de voetsporen van Tom Coronel en heeft getekend bij Tom's Toyota in Japan. Prachtige kans voor Carlo! Komt wel als een verrassing.

http://www.telesport.nl/autosport/3095497/_Autocoureur_Van_Dam_in_slipstream_Coronel__.html

• 01-23-2008 13:10 In reply to

BSR-Motorsport:

Vandaag in de Telegraaf; Carlo van Dam treedt in de voetsporen van Tom Coronel en heeft getekend bij Tom's Toyota in Japan. Prachtige kans voor Carlo! Komt wel als een verrassing.

http://www.telesport.nl/autosport/3095497/_Autocoureur_Van_Dam_in_slipstream_Coronel__.html

Ziet er in eerste instantie uit als een mooie kans. Profociat daarvoor aan Van Dam Toch even een vraagje aan de kenners, voegt deelname aan zo'n Japans F3 kampioenschap veel toe aan zijn reeds eerder behaalde Duits F3 kampioenschap? Zou hij beter af zijn geweest in een stapje hogerop in de vorm van het Nippon kampioenschap?

• 01-23-2008 18:31 In reply to

kriele:

BSR-Motorsport:

Ziet er in eerste instantie uit als een mooie kans. Profociat daarvoor aan Van Dam Toch even een vraagje aan de kenners, voegt deelname aan zo'n Japans F3 kampioenschap veel toe aan zijn reeds eerder behaalde Duits F3 kampioenschap? Zou hij beter af zijn geweest in een stapje hogerop in de vorm van het Nippon kampioenschap?

Ik schat het Japanse niveau in als ongeveer gelijk aan dat van de Euroseries. In die zin kan het dus wel degelijk iets toevoegen. Verrassend vind ik de keuze overigens wel daar Carlo behoorlijk in de schijnwerpers van VW stond en een belangrijke kandidaat was voor een zitje in de Euroseries.

• 01-23-2008 18:40 In reply to

Opmerkelijke move, precies wat Mickey aangeeft. Carlo stond pole position binnen de VW familie. Is het goed is, het is het slecht? Ik ken de japanse F3 niet echt, maar denk wel meteen aan Coronel, Kogure en Sutil die hier kampioen zijn geworden. Het staat prima op je CV en met Tom's is uiteraard een heel bekende naam genoemd.

Als je overweging moet maken om te starten met een project VW of meteen een topper in Japan dan denk ik (en hoop vooral) dat Carlo een goede keuze heeft gemaakt. Vanaf deze plek een dikke felicitatie en heel veel succes! 

• 01-23-2008 19:33 In reply to

Het lijkt mij een goede plek om te beginnen, en wordt een europese carriere niets, kun je altijd nog die dikke GT's gaan besturen, verdien je mijns inziens ook wel een goede boterham mee....

• 01-24-2008 18:19 In reply to

Ik vind dit een hele goede keus, hij rijd voor een top team, en met VW moest hij alles opbouwen als hij daar voor had gekozen. En vooral ook lijkt het mijn voor hem goed om met bijde benen in de matschapij tegaan staan. Japan is een hele andere wereld en daar kan hij volwassen in worden.

Kriele: Ja Nippon is geweldig maar dat is ook echt voor mannen met een groot hart. Maar daar zit ook een heel duur geld plaatje aanvast. Ze kennen hem nog niet in Japan, dus wie weet volgend jaar. Met dit team gaat hij opzeker zich in de kijker rijden.

DUIFJERACING.NL Voor het gewone volk.

• 03-06-2008 9:52 In reply to

Hey mensen,

Heb begrepen dat de Masters toch dit jaar op zolder worden gehouden zoals ook al vermeld op de zolder website : http://www.circuit-zolder.be/nl/events/masters_of_formula_3.html.

Maar uit het artikel van Carlo van Dam in de telegraaf maak ik weer op dat het evenement toch op zandvoort 10 augustus a.s. zal zijn? Is er al iets meer bekend (officieel) want wil er weer graag heen dit jaar. Zal erg jammer zijn als zandvoort dit jaar weer dit evenement moet afstaan. Vind overgens de kalender erg tegen vallen van zandvoort hoor geen wtcc en je krijgt er in principe niet veel voor terug. Jammer dat iedereen zo moeilijk doet met die geluidsdagen ik zou er graag in de achtertuin wonen Wink

gr,
    rob

• 03-06-2008 12:19 In reply to

Officieel kan ik het je niet geven, maar ik heb begrepen dat wederom Zolder wordt.

Page 15 of 16 (319 items) « First ... < Previous 12 13 14 15 16 Next >